Com sempre per aquestes dates, l'Aula de Teatre de l'Ajuntament de Mataró ha proposat un seguit de tallers de fi de curs per donar a conèixer el resultat de la tasca duta a terme durant força mesos. Aquest any han estat disset els tallers de teatre i de dansa que s'han pogut veure en quatre caps de setmana consecutius, des de finals de maig fins gairebé Sant Joan, a Can Gassol i al Monumental.
La versió més experimental de Clara de Ramon
La mataronina es llueix a 'Flors carnívores'
Clara de Ramon, l'actriu de la Sala Cabanyes que ja ha esdevingut popular més enllà de Mataró per la seva intervenció en obres del Teatre Nacional de Catalunya i a la sèrie de TV3 'Kubala, Moreno i Manchón', ha demostrat les últimes setmanes la seva versatilitat interpretativa a la Sala Atrium de Barcelona.
El Festival Shakespeare ressuscita al Raval
S'ha celebrat a l'entorn de la Biblioteca de Catalunya
Nascut l'estiu de l'any 2003 a la masia de Can Ratés de Santa Susanna, al cap de cinc anys el Festival Shakespeare es va traslladar a Mataró. El 2011 el nou consistori encapçalat per Convergència i Unió va suprimir-lo bruscament pocs dies abans de la data d'inici de la que havia de ser la quarta edició a la capital del Maresme. Ara, dos anys més tard, s'ha pogut reviscolar a Barcelona, amb un format més modest, gràcies a la contribució de la productora La Perla 29 dirigida per Oriol Broggi, que ha ofert l'aixopluc del seu quarter general de la Biblioteca de Catalunya com a punt principal de referència del Festival recuperat.
Dos 'feréstecs' mataronins
Jordi Bosch i Boris Ruiz intervenen a l'obra que triomfa al Teatre Lliure
En aquests moments que costa tant que s'omplin els teatres per mor de la pujada de l'IVA i d'altres mals vents que assoten el sector de la cultura, un títol destaca a la cartellera barcelonina perquè des de començaments d'abril ha estat fent el ple cada dia. Es tracta de 'Els feréstecs', una peça d'humor que el venecià Carlo Goldoni (1707-1793) va escriure per ridiculitzar la societat benestant del seu temps. Lluís Pasqual l'ha adaptada i dirigida al Teatre Lliure de Montjuïc.
La platea estava plena a rebentar, sí, però el que realment va quedar petit dissabte passat al Teatre Monumental va ser l'escenari, perquè el van desbordar més de dos-cents alumnes de quart d'ESO dels instituts Puig i Cadafalch, Thos i Codina i Alexandre Satorras.
Comas Soler
Quin parell d'actrius!
Bon treball de l'equip de Josep M. Rabassa a 'Dues dones que ballen'
Una menció en el programa de mà i una foto discretament disposada en un indret del decorat és el gest amb què Sala Cabanyes ha volgut oferir les representacions de 'Dues dones que ballen' a la memòria d'Anna Lizaran, que havia protagonitzat l'estrena absoluta d'aquesta obra al Teatre de Salt i al Teatre Lliure i que el públic mataroní va poder admirar al Monumental el novembre de 2011.
Ja se sap que en temps d'adversitats el millor és distreure's. Segurament per això diumenge a la tarda al Monumental no hi cabia ni una agulla. S'hi feia 'El nom', l'últim títol del cicle sobre teatre i crisi, que també tancava la programació estable de la temporada. L'espectacle, amb direcció i interpretació de Joel Joan, va servir de sobres per aconseguir tan lloable objectiu. I tothom content: gresca general i bona taquilla.
Dissabte passat la Sala d'Argentona va reprendre la programació amb l'adaptació teatral de la novel·la 'Cosmètica de l'enemic', de l'escriptora francòfona Amélie Nothomb. L'espectacle, que venia anunciat amb l'acotació "thriller metafísic amb humor negre", no va decebre gens les expectatives del públic que va omplir la meitat de l'aforament del local municipal.