Es presenta la revista ‘Castells’, amb la voluntat de cohesionar el món casteller

Es presenta a Mataró la publicació pensada per a aficionats i també per a ‘malalts’ dels castells

El passat divendres es va presentar a la llibreria mataronina Robafaves la revista Castells, un nou projecte del grup Enderrock que pretén “cohesionar el món casteller”. En la presentació-xerrada, amb una elevada presència de regidors —van parlar Jaume Graupera i Pep Comas—, van intervenir-hi el director de la nova publicació castellera, Eloi Roca, el director del grup Enderrock, Lluís Gendrau, i el cap de colla dels Capgrossos de Mataró, Xevi Castellví.

Amb ganes però sense presses
El director de "Castells", Eloi Roca, va afirmar que la nova publicació neix amb empenta i pretén buscar l’equilibri per atraure als més “malalts” i als simples aficionats, i convertir-la en publicació de referència. El que en serà el màxim responsable va comentar-ne els trets principals, dels quals cal destacar que en un principi sera una revista bimensual, pero que si té una bona acollida no es descarta que en un futur passi a ser mensual, i fins i tot pugui acabar encartant-se en algun diari de forma setmanal.

Producte Enderrock
Lluís Gendrau va mostrar-se molt satisfet de poder ampliar el nombre de revistes en català a través d'una nova capçalera del seu grup, que actualment té úna tirada conjunta de 60 mil exemplars mensuals. També va ser l'encarregat d'avançar que "Castells" començara venent-se de manera conjunta amb la revista "Folc" dedicada a la música tradicional.

Per la seva banda, el cap de colla de Capgrossos, Xevi Castellví, va afirmar que la revista omple un buit important de connexió entre les diferents colles dels Països Catalans: "La nostra colla, com moltes altres, teniem la nostra revista pròpia, però faltava una revista que pogués englobar totes les colles".