![](http://www.totmataro.cat/portal/images/stories/albums/cultura/12982_G.jpg)
Diumenge passat, la Colla del Basilisc va rebre el baptisme que tota colla de foc necesita per ser en un entrenyable acte a la Plaça del Casc Antic de la ciutat comtal. En companyia dels seus padrins, els Diables del Casc Antic i de la seva figura, el Dofí, l’acte va consistir en un passadís que els padrins van fer als nous diables que, a posteriori, van participar amb ells del correfoc que es va celebrar.
El debut oficial, un cop batejats i sent diables amb totes les de la llei, l’efectuarà la Colla del Basilisc aquest proper dissabte al barri barceloní d’el Raval, pels volts de les vint-i-dues hores. Amb tot el debut a la comarca el faran a Vilassar el 28 d’agost i l’estrena a Mataró no té data concreta.
La colla del Basilisc és una iniciativa que pretén, amb els anys, crear una colla de foc a Mataró no municipal i que compti amb diables i també amb figura. De moment però, són a les becerol·les de la seva vida i els pertoca participar, com a diables, en actes com el del passat diuemnge.