Els actes més destacats del dia 25

Diada Castellera, Crida i Nit Boja

Més enllà de ser el dia gros de la festa amb la Nit Boja, aquest dia 25 serà recordat com un dels més decisius pels Capgrossos

Els Capgrossos, davant el seu repte més importantLa Diada Castellera de Les Santes arriba puntual, a les dotze del migdia del diumenge abans del 27, que enguany és 25 i per tant tot queda més rodó. Ja se sap que els grans protagonistes seran els Capgrossos locals, provin o no la torre de 9 amb folre i manilles o optin finalment per la Tripleta Màgica. Els acompanyaran els de Vilafranca i Lleida.

 

Comença la festa i ho fa com cal, amb la Crida de Festa Major El dia anterior hi ha hagut Havaneres, però la festa de debò comença quan ho diu l’Alcalde i esclata la traca. Llavors sí, llavors són Santes i ja és Festa Major. La Crida és a les vuit però a tres quarts i quan un volador ho indiqui, tot es revolta amb l’anada cap al pregó de la comparseria mataronina, cadascú des del lloc habitual. El davant de la casa consistorial s’omple com mai en tot l’any i es pot gaudir de la dormida en pantalla gegant i dels primers balls de Diablesses, momerotes, dracs, Àliga, nans i Gegants. L’expectació és màxima. 

APUNTS DE SANTES

Concert especial a l’Hospital VellPotser és un acte desconegut, però no per això habitual i fix. L’Agrupació Musical del Maresme fan concert per a la gent de l’Hospital de Sant Jaume, que ho agraeix omplint el pati i celebrant la Festa Major.

 

La Ruixada, amb aigua recicladaJa no és novetat que, en una ciutat mediambientalista com la nostra, l’aigua amb la que es gaudeix i es balla a la Ruixada és reutilitzada de la Piscina Municipal i eminentment neta. Bona tradició.

 

La Convidada no és un descansÉs a mig Desvetllament, sí, però la Convidada de la Família Robafaves no té res de mitja part o descans. És més gresca, enguany amb Dúmbala Canalla i massa alcohol, segurament. S’imposi el seny.