Dissabte 10 de novembre, els músics Jordi Comellas i Guido Balestracci donen el tret de sortida a la XXXVI Setmana de Música Antiga, un dels festivals de música barroca més reconeguts del país. Un certamen que enguany té per leitmotiv la veu en el Barroc i que uneix, a través d'aquest fil conductor, els quatre concerts que formen el festival.
L'edició d'enguany se celebra, una vegada més, a la basílica de Santa Maria, i tres dels concerts compten amb participació mataronina. Les dues primeres cites (dissabte 10 amb Comellas i Balestracci, i diumenge 11 de novembre amb el Trio Barroc del Cafè) seran a la capella dels Dolors, espai on el Barroc és palpable gràcies a les pintures d’Antoni Viladomat.
Els dos darrers concerts es faran el 25 de novembre en altres espais de la basílica. El primer serà un concert en què els alumnes de nivell avançat de l’Escola Municipal de Música interpretaran, entre altres autors, Händel i Telemann amb tres conjunts de cambra, el quartet de flauta de bec, l’orquestra de guitarres i l’orquestra de corda, formada per 30 alumnes. Serà a les 13 h i l'entrada és gratuïta.
Aquella mateixa tarda, a les 18 h, el cor Ciutat de Mataró tancarà el festival amb el concert Bach, música i paraula, sota la direcció de Jordi Lluch i amb cantants i músics solistes. El concert, en el qual es podrà escoltar el motet fúnebre Jesu, meine Freude, és, segons els organitzadors, "una molt bona oportunitat per conèixer obres mestres de la música coral de Bach".
Entrades:
Excepte el concert de l’Escola Municipal de Música, que és gratuït, totes les entrades tenen un cost de 9 euros i es poden adquirir a les oficines de Cultura. També al web Entradesculturamataro.cat i a la taquilla una hora abans de l’espectacle.
Jordi Comellas i Guido Balestracci - Dissabte 10 de novembre
Dissabte 10 de novembre Jordi Comellas i Guido Balestracci ofereixen amb la seva viola de gamba un viatge a l’edat d’or musical. Amb “A dues violes”, l’espectador es trasllada a la França del Rei Sol per escoltar peces de François Couperin i de Sieur de Sainte-Colombe; també viatjarà a l’Anglaterra dels inicis del barroc amb peces de Tobias Hume o a Berlín amb Frederic el Gran i gràcies al duet de Christoph Schaffrath.
Trio Barroc del Cafè - Diumenge 11 de novembre
Diumenge 11 de novembre serà el torn dels mataronins Trio Barroc del Cafè (Joan Vives, Daniel Regincós i Mireia Ruiz), habituals a la Setmana de Música Antiga. I ho faran amb la interpretació del concert “La cantata italiana del Barroc”, un retrat sonor d'una forma musical sorgida al sud d'Itàlia a principis del segle XVII. Per a aquest concert el trio comptarà amb l'especial col·laboració de la soprano Susanna Puig.