Les infermeres

"Avui dia, encara un 85 per cent del personal d’infermeria són dones..."

Gairebé una quinzena d’infermeres posaven per a la càmera l’any 1945 en aquesta imatge cedida per Maria Asunción Ferrer. Per la roba que diuen es pot intuir que la seva professió tenia una marcada influència de la religió cristiana. Prova d’això són les vestidures pròpies de les ordes de monges que portava la dona del mig de totes elles. A més, darrere del grup d’assistentes sanitàries hi havia la figura d’una verge amb alguns ciris encesos.

Totes les infermeres retratades eren dones. Es tractava d’una professió amb gran presència femenina. De fet, avui dia, encara un 85 per cent del personal d’infermeria són dones, excepte en àrees específiques.

ReligiositatLa religiositat d’aquesta professió ve de lluny, per l’aspecte moral i de servei de l’ofici més que no pas per la vinculació mèdica. Ja a l’època medieval, infermeries i hospitals eren plenes de personal religiós. Tot i això, també hi havia infermeres laiques i que feien vots. Eren els metges els qui s’encarregaven d’instruir el servei d’infermeria perquè tinguessin cura dels malalts.