Aquesta imatge de l'any 1968 mostra la pubilla de la ciutat i les seves quatre dames que l'acompanyaven als actes oficials. L'elecció d'aquests càrrecs tenia lloc cada any a la Sala d'Actes de l'Ajuntament de Mataró i, un cop escollits, assistien a alguns dels actes oficials de la ciutat al llarg de l'any i de les festivitats.
Concretament aquesta fotografia va ser presa a la sortida de l'Ofici de Les Santes i compta amb cinc joves mataronines: Mercè Bruguera, Carme Gimeno, Carme Calvo, Núria Casademunt i Montserrat Carreras (d'esquerra a dreta). Carme Calvo, de vint anys, era la pubilla d'aquell any 1968 i sortia acompanyada de les quatre dames d'honor, totes elles vestides i engalanades amb la vestimenta tradicional del pubillatge.
Dos anys més tard, l'any 1970, es va perdre aquesta tradició a Mataró, però enguany s'ha recuperat amb l'elecció d'un nou hereu i una nova pubilla.