Va començar a jugar a futbol de ben petit i quan el seu pare va preguntar-li quina posició li agradava més per estar al camp va dir que volia ser porter. “Va ser com si ho portés dins, de forma innata i des d'aleshores no he canviat de posició. Ser porter és ser l'última esperança quan l'equip no aconsegueix mantenir la pilota allunyada de la porteria”. Tot just ara ha renovat amb el Mataró, i afirma sentir-se molt a gust amb l'equip i el club. “Si tot segueix igual que fins ara, m'hi podria estar molts anys més”.
Andiñach va estudiar periodisme a la UAB i en acabar el grau va decidir muntar un mitjà propi a través de les xarxes amb els seus amics, però el projecte va finalitzar quan tots van trobant feina en altres mitjans. No ha sigut fins fa prop de 6 mesos que Andiñach va decidir tornar al format YouTube. El seu canal, El Cuellilargo, té un format diferent del projecte que havia començat amb els seus companys: “Vaig deixar de banda les animacions, crec és millor si una persona dóna la cara per explicar-te què passa al món”, diu.
Els seus vídeos intenten alternar notícies nacionals i internacionals i busca explicar els fets que els grans mitjans passen per alt de manera que tothom pugui entendre'ls. “Per a les notícies internacionals contacto a gent que està al terreny perquè m'expliqui què hi passa, i hi ha hagut casos en què la pròpia gent m'ha contactat a mi”.
El jove periodista no descarta que, si el projecte segueix anant igual de bé, pugui ampliar-lo i col·laborar amb més gent. “Després d'haver treballat en un gran mitjà reconec que és més còmode fer els vídeos i explicar notícies amb l'enfocament que vull i de la manera que m'agrada”, diu Andiñach.
APUNTS
Defineix-te: Futbolista, xapes, impuntual
Una pel·lícula: Peter Lake, d'Adam Curtis
Un llibre: El Petit Príncep
Un somni: Que canviïn la gespa del camp del Mataró
Un viatge: Creuar Llatinoamèrica de dalt a baix
Un repte: Arribar a ser puntual
Un referent: Ryszard Kapuscinski, Montserrat Roig
UN DELS VÍDEOS DEL SEU CANAL @elcuellilargo