Fill i nét de mecànics, Marc Buscà va convertir la seva herència en professió fent carrera dins la multinacional General Electric, on va acabar sent responsable de manteniment a nivell europeu. “Viatjava molt, tenia molt bona feina i no parava, però de la nit al dia l’empresa va marxar a Hongria i em vaig quedar sense feina”, explica. Era l'any 2007 i començava la crisi. “Tots els projectes que començava queien”, recorda. La situació (autònom, sense atur i sense oportunitats) el va portar a una depressió que només va superar dos anys després, i gràcies a un somni.
Des d'aleshores, la seva vida ha canviat “radicalment”. Ha escrit un llibre sobre l'experiència i ajuda a altres persones a sortir de situacions similars. Per ell, cal buscar la serotonina, “l'hormona de la felicitat” que porten molts antidepressius, en el nostre dia a dia. “Parlem d'una hormona que s'activa a través d'actes de bondat, així que la podem generar nosaltres mateixos actuant de forma bondadosa. Així s'haurien d'enfocar les depressions, de forma més introspectiva. Buscant què t'aporta felicitat, què et motiva. I sobretot, tenint objectius. Sense il·lusió pel que ve és impossible sortir-se'n”, sentencia.
Reconeix que, en aquests temes, és més fàcil parlar que actuar, però l'experiència l'empeny a donar un consell: “Escolta el teu cor. El cap està massa influenciat pels paradigmes del que ens han ensenyat, per les normes imposades”.
Dona “gràcies” (i emfatitza les cometes), d'haver passat per una situació tan dura com aquella: “He après coses que mai hauria après, i ara em fixo en la mirada de la gent, en la tristesa que transmeten moltes persones”. Per contrarestar-ho, acaba la conversa recomanant tècniques, petits gestos com ara caminar amb el cap ben alt o mantenir l'esquena recta, per tenir energia positiva i millorar el dia a dia.
"Fes coses. Esforça’t. Actua. Puja la teva línia de vida. Avança".
APUNTS:
Defineix-te: Sincer, emotiu i altruista
Un llibre: ‘Zohar’, el llibre bàsic del misticisme jueu
Una pel·lícula: ‘Pulp Fiction’, de Quentin Tarantino
Un referent: El meu avi, exemple de persona amb valors
Un somni: En tinc molts! Però si n'he d'escollir un... seria anar a veure les piràmides d’Egipte